Sídlo

Vranovská 846/45
614 00 Brno
Česko

Kontaktní adresa

IQ Roma servis, z.s. - pobočka Břeclav
Tř. 1. Máje 57/39
691 41 Břeclav
Česko

Rok založení
1997
65341511
Statutární zástupce
Petr Máčal
Kontaktní osoba
Mgr. Karolína Laubová
Telefon
519 324 849
Druh poskytované sociální služby
Terénní programy
Forma poskytované sociální služby
Terénní
Převažující věková kategorie klientů
od 15 do 80 let
Místo působnosti
Břeclav, Bulhary, Hlohovec, Hrušky, Kostice, Ladná, Lanžhot, Lednice, Moravská Nová Ves, Moravský Žižkov, Podivín, Přítluky, Rakvice, Tvrdonice, Týnec, Valtice, Velké Bílovice, Zaječí
Cílová skupina
  • etnické menšiny
  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
Bližší specifikace poskytované služby

Služba: Terénní programy
Identifikátor služby: 9648779
Název služby: PRO DOSPĚLÉ – terénní programy
Vedoucí služby: Mgr. Adam Fialík
Zařízení služby:

  1. PRO DOSPĚLÉ – terénní programy Brno

    Vedoucí zařízení: Mgr. Adam Fialík (adam.fialik@iqrs.cz, tel. +420 731 654 576)
    Adresa zařízení: Vranovská 846/45, Brno – sever, Husovice, 614 00 Brno 14

  2. PRO DOSPĚLÉ – terénní programy Břeclav

    Vedoucí zařízení: Mgr. Karolína Laubová (karolina.laubova@iqrs.cz, tel. +420 777 479 877)
    Adresa zařízení: třída 1. Máje 57/39, Poštorná, 691 41 Břeclav 4

  3. PRO DOSPĚLÉ – terénní programy Vyškov

    Vedoucí zařízení: Silvie Elsnerová (silvie.elsnerova@iqrs.cz, tel. +420 774 898 817)
    Adresa zařízení: náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1

Provozní doba terénní formy poskytování služby:

Pondělí

8:00 – 17:00

Úterý

8:00 – 17:00

Středa

8:00 – 17:00

Čtvrtek

8:00 – 17:00

 

POSLÁNÍ

Posláním TP v Brně a obcích Jihomoravského kraje (Břeclav, Mikulov, Lanžhot, Vyškov, Bučovice, Zastávka u Brna) je minimalizovat rizika u osob, které žijí v sociálně vyloučených komunitách nebo jsou sociálním vyloučením ohroženy. Tato služba zajišťuje podporu za účelem zvýšení znalostí, dovedností a sebedůvěry klientů tak, aby byli schopni informovaně a vlastními silami řešit své potíže nebo jim včas předcházet, a žit tak spokojený a důstojný život v širší společnosti.

 

CÍLE

  • Zvýšit pracovní příležitosti a pracovní hrdost Romů/ek.
  • Zvýšit udržitelnost a dostupnost stabilního a důstojného bydlení pro nízkopříjmové klienty/ky.
  • Snížit předluženost a problémy s dluhy mezi klienty/kami.
  • Podporovat pozitivní obraz, hrdost a občanskou angažovanost Romů/ek.

 

CÍLOVÁ SKUPINA

Službu mohou využívat osoby starší 15 let, zejména Romové/ky, kteří jsou ohroženi životem v sociálně vyloučených lokalitách a v důsledku toho neumí nebo nemohou řešit svou nepříznivou životní situaci sami, nebo jim toto sociální vyloučení hrozí. Jejich nepříznivá situace je charakteristická zejména obtížemi v následujících oblastech:

  • splácení dluhů;
  • ztráta bydlení nebo hledání nového;
  • lidsky nedůstojné podmínky bydlení;
  • stabilní uplatnění na trhu práce;
  • zajištění kvalitního vzdělávání a osobního rozvoje;
  • vztahy v rodině nebo sousedství;
  • překonání následků trestného činu nebo podobného jednání;
  • systémová omezení (např. nedostatečná spolupráce mezi institucemi, netransparentnost informací a pravidel veřejných institucí);
  • předsudky, diskriminace a rasismus.

 

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ

 

  • Spolehlivost a bezpečnost služby
    Kompetentní pracovníci dodržují dohodnuté kroky s klientem/kou a zajišťují bezpečné prostředí pro jednání. Pracovníci/ice jsou aktivní v oblasti individuálního i týmového profesního vzdělávání.
  • Bezplatnost a dobrovolnost
    Všechny nabízené služby jsou poskytovány zdarma. Pokud klient/ka ztratí zájem o spolupráci, je spolupráce ukončena. Klient/ka má možnost službu později znovu využít.
  • Mlčenlivost, důvěrnost sdělených informací
    Pracovníci/ice nesdělují třetím osobám informace o klientech/kách bez jejich souhlasu a vědomí. Mlčenlivost se nevztahuje na případy, kdy je pracovník/ce podle § 368 zák. č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku povinen ohlásit podezření, která z tohoto nařízení vyplývají, nebo je vyzván Orgánem sociálně právní ochrany dětí k podání informace.
  • Respekt ke klientovi/ce a individuální přístup - "klient/ka je odborníkem/cí na svůj život"
    Pracovník/ice podporuje samostatnost klienta/ky, naslouchá jeho/jejím potřebám a respektuje jakákoli rozhodnutí. Pracovník/ce informuje klienta/ku nebo zájemce/kyni o službu i o jiných dostupných službách.
  • Přistupování k řešení situace klienta v širších souvislostech
    Pracovník/ce pomáhá klientovi/ce hájit práva, současně podporuje takové postupy, které mají pozitivní dopad na dítě, situaci rodiny a zdravé vztahy v jejím okolí.

PRŮBĚH POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Na začátku spolupráce je klient/ka seznámen se svými právy a povinnostmi, s nabízenými aktivitami a službami, které může bezplatně využívat, s procesem individuálního plánování. Klíčový/á pracovník/ice s klientem/kou definují okruhy zájmu a rozvoje, společně si definují cíle klienta/ky, na kterých by chtěl/a v rámci služby pracovat. V pravidelných intervalech mezi nimi dochází k reflexi. V závislosti na charakteru zakázky je klient upozorněn na skutečnost, že z hlediska vyšší efektivity při jejím řešení by bylo vhodné zapojit do jejího řešení také další osoby (rodinné příslušníky, úředníky, další poskytovatele sociálních služeb atd.).

Pracovník/ce odmítne zájemce/kyni o službu, pokud se požadavek neslučuje s posláním a vizí organizace (zájemce/kyni o službu vyslechne a poskytne mu/jí základní poradenství).

Pokud zájemce/kyně o službu nesouhlasí s podmínkami poskytování služeb, nebo nespadá do cílové skupiny, případně mu není možné službu poskytnout z kapacitních důvodů, je mu vždy poskytnuto základní poradenství.

Klient/ka vstupuje do služby dobrovolně. Služba je poskytována na základě dohody, která je s klientem/kou uzavírána převážně ústní formou. V definovaných případech je smlouva uzavírána písemně. Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivizace klienta. Ve všech případech je však respektována individualita.

 

UKONČENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba je ukončena v případě úspěšného vyřešení zakázky. Dále může být také vypovězena ze strany klienta/ky i pracovníka/ce. Klient/ka může dohodu vypovědět kdykoli i bez udání důvodu, pracovník/ce na základě těchto důvodů:

  • klient/ka žádá službu, která odporuje zákonu, morálním normám a poslání organizace;
  • klient/ka ohrožuje bezpečnost pracovníka/ce či jiných klientů/ek, opakovaně se chová hrubě a urážlivě;
  • klient/ka dlouhodobě a opakovaně nepodává pravdivé informace nebo zatajuje podstatné informace;
  • klient/ka opakovaně nejeví zájem o aktivní spolupráci a bezdůvodně neplní kroky, na kterých se s pracovníkem/cí domluvili.

 

KAPACITA SLUŽBY

Okamžitá kapacita služby je 10 klientů/ek.

STÍŽNOST NA KVALITU POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Každý má právo si stěžovat na průběh služby či pracovníka/ici, který/á tuto službu realizuje, a to jakémukoli pracovníkovi/ici. O této skutečnosti je informován/a při uzavírání dohody i v průběhu poskytování služby. S postupem podání stížnosti jsou zájemci o službu a klienti seznamováni ústně i formou letáku.

Stížnost je možno podat osobně, telefonicky nebo písemně na adresu kteréhokoli zařízení nebo emailem: iqrs@iqrs.cz

Popřípadě lze zcela anonymně využít označené schránky důvěry, která je umístěna v přízemí budovy organizace na Vranovské 45, zařízení služby PRO DOSPĚLÉ – terénní programy Břeclav na adrese Tř. 1. Máje 39, Břeclav a u vstupu do zařízení služby PRO DOSPĚLÉ – terénní programy Vyškov na adrese náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1.

Ústně lze podat stížnost u vedoucí/ho služby, případně u kteréhokoli pracovníka organizace.

Stížnosti se projednávají na pravidelných poradách týmu a zpětnou vazbu na ně podává vedoucí pracovník. Pokud klient není s vyřízením žádosti spokojen (nebo se stížnost týká vedoucího pracovníka), má možnost stěžovat si ředitelce organizace.

V případě, že stěžovatel/ka není spokojen/a ani po vyřízení stížnosti ředitelkou organizace, může se obrátit na donátry a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna).

Všechny podané stížnosti (jak písemné, tak i ústní) jsou zaznamenávány tak, aby bylo zřetelné, co chtěl/a stěžovatel/ka sdělit, a aby je bylo možné jednou ročně vyhodnotit. Cílem vyhodnocování stížností je snaha o průběžné zvyšování kvality služby.

 

Formulář pro rychlý kontakt

Pomocí tohoto formuláře můžete odeslat zprávu přímo poskytovateli služeb bez nutnosti otevírat e-mailový klient v počítači.
Využití osobních údajů
Zpracování se řídí podle směrnice.